הנגשת השכלה ותכניות למבוגרים

אוניברסיטה בעם

'אוניברסיטה בעם' פועלת להנגשת האקדמיה לאוכלוסיות מוחלשות, במטרה לאפשר לכל משתתף לממש את הפוטנציאל האישי הטמון בו וכדי לתרום ליצירת חברה שוויונית וצודקת.

קרא עוד

בתכנית משתתפים כל שנה 16 סטודנטים המלמדים את אחד מהתחומים הבאים: פסיכולוגיה, משפטים ומנהל עסקים. כל סטודנט.ית מקבל.ת כיתה של 25 תלמידים מבוגרים, בגילאי 18-60, המלמדים את התכנים שהם לומדים בתואר בצורה מעשירה וחברתית, תוך ליווי רכז מקצועי. התוכנית כוללת:

  • השתתפות בסדנא אקדמית - קורס הכשרה תיאורטי בהיקף של 4 נקודות זכות, המלווה את הסטודנטים לאורך כל התוכנית וכולל מטלת אמצע וסוף.
  • העברת שיעור פעם בשבוע לתלמידים, ביום שני/שלישי.
  • שייכות לצוות סטודנטים המורכב מארבעה סטודנטים המלמדים את אותו התחום ולקיחת חלק בישיבת צוות שבועית בת שעתיים.

תגמול:

היקף הפעילות הנדרשת: ממוצע של כ-10 שעות שבועיות.
תגמול- מלגה בשווי 5,000 שקלים שתועבר בשתי פעימות + 4 נקודות זכות (פסיכולוגיה ופכ"מ- נקודות בחירה בחוג, שאר החוגים- נקודות זכות של אבני פינה).

הרשמה:

ההרשמה והמיונים לתוכנית מתקיימים במהלך החודשים מאי - יוני, באמצעות טופס הרשמה וצירוף קורות חיים. המועמדים יוזמנו למרכז הערכה ולראיון אישי.

עוד פרטים על התוכנית באתר- www.unibaam.org.il

ליצירת קשר: Hagar@unibaam.org.il

קראו פחות

מדברות עברית – نتكلّم العبريّة בקמפוס

"מדברות עברית – نتكلّم العبريّة בקמפוס" הוא פרויקט משותף עם עמותת ליסאן – لسان, שמטרתו להקנות מיומנויות שיח וכלים מעשיים לשימוש בשפה העברית לנשים ונערות ממזרח ירושלים. התכנית מבוססת על האמונה כי ירושלים, כעיר בה 37% מהתושבים דוברים ערבית כשפת אם, היא מרחב דו לשוני בו צריכה להיות גישה שווה למשאבים והזדמנויות לכל תושבותיה ותושביה.

קרא עוד

הפעילות בתכנית מבוססת על צרכיהן המעשיים של התלמידות. מתוך כך נכתבו גם חומרי הלימוד המכוונים לתת מענה ממוקד ומיטבי לאתגרים עימם מתמודדות התלמידות כתושבות ירושלים דוברות ערבית. מתודת הלימוד אינטראקטיבית ושמה דגש על תרגול דיבור וצבירת בטחון בשפה.  
במסגרת התוכנית פועלים צוותי הדרכה של מדריכות.ים יחד עם מתנדבים הבונים ומעבירים יחד אחת לשבוע את שיעורי העברית, ב-4 רמות לימוד ועל בסיס חומרי לימוד מונגשים. לכל צוות הדרכה יש רכזת המקבלת מלגה שנתית.

תגמול:
מלגה של 10,000 ₪ עבור ריכוז צוות הדרכה בתוכנית, הכוללת: הכנה לשיעורים, בניית מערך שיעור, פגישה עם צוות המדריכים; מפגשי הכשרה במליאה בימי שלישי - אחת לשבועיים, הכוללים תוכן חברתי ופדגוגי.

הרשמה:

ההרשמה והמיונים לתוכנית מתקיימים במהלך החודשים יוני - ספטמבר.

ליצירת קשר: campus@lissan.org

 

 

 

 

קראו פחות