מפת דרכים לפניות לסיוע סטודנטים

 


סטודנטית יקרה, סטודנט יקר,


אנחנו עומדים בפני אחד האתגרים הסטודנטיאליים הגדולים ביותר מאז הקמת המדינה.
אנחנו מחויבים לעשות כל שביכול תנו על מנת להקל עליכם להתגבר על אתגר זה.

 

יש בי אהבה והיא תנצח


לאחרונה פרסמנו מתווה הקלות וזכויות של מילואימניקים ומילואימניקיות וכן מתווה לטובת בניובנות זוג של מילואימניקים ומילואימניקיות .
הכנו פה "מפת דרכים" על מנת להקל עליכם בבואכם לפנות לקב לת סיוע.

חשוב לציין שאנחנו עומדים לרשות כלל הסטודנטים ונמשיך לסייע לכולם, כך בכלל, וכך במיוחד לסטודנטים שהם סטודנטים ערבים, בוגרי החינוך החרדי, סטודנטים יוצאי אתיופיה, סטודנטים שהם דור ראשון לאקדמיה, סטודנטים המתמודדים עם אתגרים בתחום הפרעות קשב ולקויות למידה,
וסטודנטים המסתייעים ביחידת הנגישות.


מפת דרכים זאת מתמקדת במילואימניקים, בסטודנטים שהם תושבים של ישובים שפונו בדרום ובצפון, ובבני ובנות זוג של מילואימניקים ומילואימניקיות.
היא גם מתייחסת לסטודנטים שנפגעו במיוחד בשל המלחמה (סעיפים 6 ו - 10) ולסטודנטים שמשרתים בכוחות הביטחון שהשירות שלהם השתנה באופן משמעותי והפך לתובעני במיוחד .


1 . פניות בסוגיות אקדמיות שונות (לדוגמא, הפחתת נ"זים, פריסת לימודים) - לרכז המילואימניקים ביחידה האקדמית.


2 . פניות בבקשה לסיוע אקדמיפניה לרכז המילואימניקים ביחידה האקדמית. הרכז ביחידה האקדמית יפנה לתגבורים ולשאר המענים האקדמיים הניתנים ביחידה האקדמית.
במקרה של צורך בחונכות פרטנית – הרכז יפנה את הסטודנט למלא טופס ייעודי של דיקנט הסטודנטים בו הוא יכתוב שהוא הופנה על ידי רכז המילואים. חשוב לציין כי סטודנט שכבר מלווה ביחידה ללקויות למידה או ביחידת הנגישות ימשיך להיות מלווה על ידה, והפניה צריכה להיות ישירות לאותה יחידה.


3 . פניות בסוגיות רווחה שונות – ליחידה הרלוונטית בדיקנט הסטודנטים – לפה או לרכזת המילואימניקים בדיקנט הסטודנטים.


4 . פניות לקבלת מענק כלכלי למילואימניקים (2000 ש"ח)– לפה .


5 . פניות לקבלת מענק כלכלי לטובת סטודנטים בישובים מפונים בצפון ובדרום (2000 ש"ח) לפה.


6 . פניות לסיוע כלכלי מיוחד לטובת כאלה שנפגעו באופן מיוחד בשל המלחמה לפה


7 . פניות לסיוע כלכלי שוטףליחידה לסיוע כלכלי


8 . פניות בבקשה לטיפול בשירות הפסיכולוגילשירות הפסיכולוגי בדיקנט הסטודנטים.
במסגרת הליך הקבלה לשירות הפסיכולוגי יוחלט מה גובה הסבסוד שיוענק לסטודנט.


9 . פניות של סטודנטים שנפגעו פיזית במלחמה - ליחידת הנגישות. יחידת הנגישות תעניק סיוע אקדמי: הנגשה, חונכויות לימודיות, ליווי ומעקב תפקודי לימודי ביחידה ותיווך לפקולטה, במידת הצורך ועל בסיס שיקול מקצועי יינתנו התאמות לדרכי היבחנות.


10 . פניות של סטודנטים (מילואימניקים, סטודנטים מהישובים המפונים וכן סטודנטים שנפגעו באופן מיוחד מהמלחמה) החווים קושי לימודי כתוצאה ממצוקה רגשיתליחידת הנגישות.
ערך מפגש היכרות ממוקד (גם ללא מסמכים רפואיים למי שעוד אין אותם) ועל בסיסו יינתן ליווי של רכזות נגישות, חונכויות לימודיות/ תפקודיות, והפניות
לטיפולים) באוניברסיטה או מחוצה לה בהתאם למצב הנפשי.
במידת הצורך ועל בסיס שיקול מקצועי יינתנו התאמות לדרכי היבחנות.


11 . פניות של סטודנטים -בני ובנות זוג של סטודנטים מילואימניקים לרכז המילואימניקים ביחידה האקדמית ולרכזת הורות ומגדר בדיקנט הסטודנטים.


12 . בכל מקרה שלא נמצא מענה הולם אחר, ניתן לפנות אלי dstudents@savion.huji.ac.il ובמקרים נדרשים גם למספר הסלולרי שלי - 050-6848575


עומדים לרשותכם, במיוחד בימים קשים אלה,
גיא הרפז, דיקן הסטודנטים