check
בוגרי החינוך החרדי | דיקנט הסטודנטים

בוגרי החינוך החרדי

מלגות

האוניברסיטה מציעה מלגות ייחודיות עבור החברה החרדית. ניתן לראות את כלל המלגות המוצעות בעמוד מלגות.

תמיכה אקדמית

היחידה מפעילה את תכנית "קהילות לומדים" - תכנית הנחיה אקדמית לפיתוח מצוינות אקדמית בקרב הסטודנטים. ההנחיה ניתנת כשיעורי עזר על ידי סטודנטים ותיקים שסיימו בציונים גבוהים את הקורסים הרלוונטיים. שיעורי העזר יינתנו עבור הקורסים שהסטודנט מבקש את העזרה בהם, כמו גם הנחיה פרטנית בשפה האנגלית לפי הצורך. נוסף ללימוד התוכן האקדמי, ההנחיה מעניקה כלים להתמודדות עם אופי הלימודים בחוג הספציפי, ולכן אנו משתדלים שהמנחה יהיה מאותו החוג של הסטודנט. את הבקשה לשיעורי עזר ניתן למלא לאורך כל השנה בטופס זה. מומלץ להגיש את הבקשה כבר בתחילת הסמסטר כדי למנוע קשיים שעלולים להצטבר בלימודים. נוסף על כך בתקופת הבחינות מתקיימים מרתונים מטעם "אגודת הסטודנטים", עבורם ניתן לקבל מימון וזאת בתיאום עם רכזי היחידה (פרטי הקשר מופיעים מטה.)


סבסוד טיפול בשירות הפסיכולוגי האוניברסיטאי

השירות הפסיכולוגי בדיקנט הסטודנטים מאפשר סיוע במצבי משבר ובקשיים אישיים שונים. במסגרת זו ניתן לקבל ליווי פרטני בהתמודדות עם לחץ, חרדה או כל קושי רגשי אחר. היחידה לשוויון הזדמנויות מעניקה סיוע במימון המפגשים, לצד השתתפות עצמית של הסטודנט.ית. 

את הסיוע ניתן לקבל על ידי פניה מקוונת לשירות הפסיכולוגי. יש לציין בגוף הפניה שהנכם זכאים לסיוע מטעם היחידה לשוויון הזדמנויות. על הסטודנטים המעוניינים להשתמש בשירות זה לחתום על טופס ויתור סודיות. טופס זה מהווה אישור לשם תשלום ולא קשור לענייני חשיפת תוכן או פרטים אודות הטיפול.


סיוע במימון לימודי אנגלית

היחידה מעניקה מימון של עד 15% מתקציב המעטפת המוסדית עבור סיוע ללימודי אנגלית (כ-700 ש"ח לתלמידי הנדסה, מדעים ורפואה וכ-500 ש"ח לסטודנטים מתחומים אחרים).
חשוב לציין כי התמיכה תינתן לכל סטודנט לפי צרכיו האישיים תוך איזון שיבוצע בין התמיכות הכלכליות והאקדמיות, ובראייה מערכתית-הוליסטית של כלל צרכי הסטודנטים. המטרה העיקרית של המעטפת הינה מניעת נשירה וקידום מצוינות אקדמית, תוך מענה בראש ובראשונה על הצרכים האקדמיים. במידה ותישאר יתרה, ניתן יהיה לקבל החזר על שכר דירה/מעונות/נסיעות.


סבסוד אבחונים ללקויות למידה

היחידה לאבחון ותמיכה בסטודנטים עם ליקויי למידה והפרעות קשב בדיקנט הסטודנטים מאפשרת ביצוע אבחונים לסטודנטים החשים קושי העשוי לנבוע מלקויות למידה או הפרעות קשב וריכוז. סכום הסבסוד עומד על כ-₪1,500. לשם קבלת האבחון ומימונו יש לפנות למייל: Ldd@savion.huji.ac.il  ולציין את בקשתכם למימון האבחון, שמכם המלא, מספר תעודת זהות שלכם ואת היותכם בוגרי החינוך החרדי.


 

התאמות בגין שפה

סטודנטים בוגרי החינוך החרדי יהיו זכאים להתאמות (25% תוספת זמן בבחינות המתקיימות בשפה העברית, שגיאות כתיב) במהלך שתי שנות הלימודים הראשונות לתואר אחד באוניברסיטה. זאת, ובלבד שהם אינם בעלי תואר אקדמי קודם שנלמד בשפה העברית. פירוט על ההתאמות ניתן למצוא בקישור זה. האפשרות להוצאת האישור נפתחת בתחילת שנה"ל ונסגרת כחודש לפני תקופת המבחנים של סמסטר א', והאישור תקף לכל שנת הלימודים. בתחילת סמסטר ב' אפשרות זו נפתחת בשנית לזמן מוגבל, עבור מי שלא הספיק להוציא את האישור בסמסטר א'. ניתן להפיק אישור זה באופן עצמאי באתר המידע האישי בכותר 'לימודים' - תחת הלשונית 'התאמות בגין קשיים בשפה העברית'.


יצירת קשר

ניתן לפנות ליותמי"ם כאן

אסף - יות"ם חרדים.ות.

שרון - רכזת יוצאים.ות. 

אנחנו עומדים לרשותכם בכל שאלה ומקווים לסייע בכל יכולתנו למיצוי היכולות האקדמיות שלכם.