אתם (שוב) (יותר) שבעי רצון - סקר שביעות רצון אוניברסיטאי

13 דצמבר, 2020

 

סטודנטית יקרה, סטודנט יקר,
  
אני שמח לשתף אתכם בחדשות טובות בתחום שביעות הרצון שלכם
!

דיקנט הסטודנטים הוא הגורם העיקרי באוניברסיטה האחראי על רווחתם של תלמידות ותלמידי האוניברסיטה. צוות הדיקנט, הממוקם בכל ארבעת הקמפוסים של האוניברסיטה, ערוך להושיט עזרה בפתרון בעיות אישיות, חברתיות וכלכליות הנוגעות לחייכם כסטודנטים. אנו מאמינים שהסטודנטים המבקשים את עזרתנו מוצאים אצלנו בית חם, מקצועי, מכיל ומסייע.
לשם מילוי תפקידה של האוניברסיטה, אנחנו עורכים מדי שנה סקר שביעות רצון בקרב הסטודנטים. הסקר האחרון נערך בסוף שנת הלימודים תש"פ. ברצוני להודות לכל אלו שענו עליו (יותר מ-9000 סטודנטים של תואר הבוגר והמוסמך– גידול של 20%!).  בין המשתתפים הגרלנו מחשבים ניידים והזוכים הם:

לביא דורון, בית הספר להנדסה ומדעי המחשב, חוג למדעי המחשב
נחתומי שירה, הפקולטה למדעי הרוח, חוגים מקרא, רביבים ולימודי היהדות
שובל עמית, הפקולטה למדעי הרוח, תכנית אמירים והחוג לכלכלה

כמו כן הוגרלו 65 שוברים לרכישה בחנות אקדמון.  
 
חששנו מאוד ממצאי הסקר בשל קשיי הקורונה ונוכח הגידול החד במספרי הסטודנטים באוניברסיטה. שמחנו עד מאוד להתבדות.

ממצאי הסקר מעודדים ומעידים על שביעות רצון גבוהה, ובמגמת עלייה ביחס לכל ארבעת השאלות המרכזיות ששאלנו.
 

· לגבי מידת שביעות הרצון הכללית מן האוניברסיטה הציון הממוצע שהענקתם הוא 3.82 (3=שביעות רצון בינונית, 4=שביעות רצון גבוהה, ו-5= שביעות רצון במידה רבה מאוד), וזאת לעומת ציונים של 3.6-3.79 שניתנו בארבעת השנים האחרונות.
· לגבי מידת שביעות הרצון מהחוג בו אתם לומדים הציון הממוצע שהענקתם הוא 3.89 (בהשוואה ל-3.82 בשנה שעברה).
· לגבי שביעות הרצון שלכם מחברכם ללימודים הציון הממוצע שהענקתם הוא 4.01 (בהשוואה ל-3.97 בשנה שעברה).
· לגבי מידת הנכונות שלך להמליץ לחבר על לימודים באוניברסיטה העברית, הציון שהענקתם הוא 381, וזאת לעומת ציונים של 3.6-3.79 שניתנו בארבעת שנים האחרונות.
 
מדדי שביעות הרצון ביחס לסגל אקדמי ומנהלי היו אף הם גבוהים (אך נמוכים משנה שעברה, בשל הקורונה).
 
סל הסיוע שהאוניברסיטה העניקה לכם על רקע משבר הקורונה היה הנרחב והנדיב ביותר מבין כל המוסדות האקדמיים. אנחנו מאמינים שהמענים האקדמיים שהענקנו לכם (למשל יותר מ-42 אלף שעות חונכות אישית), כמו גם המענים הטכנולוגיים (למשל מימון רכישה של ציוד היקפי לטובת הוראה מרחוק), המענים הרגשיים (למשל קו חם בשירות הפסיכולוגי) והמענים הכלכליים (למשל קרן חירום שהעניקה יותר מ-900 מלגות לטובת סטודנטים שנפגעו כלכלית ממשבר הקורונה) תרמו לתוצאות המחמיאות, העולות מהתשובות שלכם.
 
ועדיין, לא כל התמונה העולה מן הסקר ורודה. ממש לא. כך למשל, הציון שהענקתם לשירותים הניתנים לכם (למשל, מידע אישי, רישום לקורסים, ואפליקציה) הוא בינוני-גבוה (סביב 3.5).  גם הציון שהענקתם למענה האוניברסיטאי למעבר להוראה מרחוק טעון שיפור (3.27).
 
מעניין לציין כי רובכם מעידים על עדיפות מובהקת ללימוד בקמפוס בהשוואה ללימוד בזום. בהקשר זה אתם מעידים שרמת המוטיבציה ואיכות הלימוד שלכם גבוהים באופן ניכר בלמידה בקמפוס בהשוואה ללימוד באמצעות הזום.   
 
הנהלת האוניברסיטה נחושה להמשיך ולעבוד קשה על מנת להשתפר בהקשר זה ובהקשרים אחרים. הגידול החד במספר הסטודנטים שהתקבלו לשנה א' (זאת שנה שלישית ברציפות) הוא מבורך ומעיד על הצלחתנו, אך לצד זה הוא מטיל מעמסה כבדה על התשתיות האנושיות והפיזיות של האוניברסיטה, עובדה העלולה להשפיע לרעה על שביעות רצונכם
. הימשכות משבר הקורונה
 
צוות דיקנט הסטודנטים עומדים לרשותכם בכל עניין ובקשה, ובטוחים שתמצאו אצלנו אוזן קשבת, ועזרה יעילה ומסורה,  שתשפר בהקשרים שונים של חייכם הסטודנטיאליים
.
 
שלכם,
 
גיא הרפז, דיקן הסטודנטים

dstudents@savion.huji.ac.il
-